2019

Karlovy Vary

Cred ca la începutul verii 2019 am fost la Karlovy Vary. Citisem despre acest oraș, doream să-l văd mai ales că este la vreo 200 de km de Nurnberg. Ne-a șocat diferența dintre artă și comunism. Râul care trece prin oraș este de fapt cu apă termală. Este într-adevăr un oraș superb care trebuie văzut într-o viață de om.

Londra

M-am reîntors la Londra după vreo 12 ani. Am văzut orașul din alte perspective decât prima oară. Până și National Galery îmi dădu senzația că și-a mutat sediul. Totul era altfel decât acum 12 ani. Dar aceeași oameni pestriți.

Sardinia

Ne-am hotărât de pe o zi pe alta să mergem într-o vacanță la mare. Bugetul era mic, dar era extrasezon astfel încât am găsit oferte ieftine atât la ferryboat cât și pentru cazare. 9 ore noaptea cu ferryboat la dus (recomandarea mea este să vă luați cabină), 9 ore pe timp de zi la întors. Impresionantă insula. Un amestec de civilizație și pustietate. În extrasezon ai sentimentul că locurile îți aparțin. Nuraghe Manu mi-a plăcut foarte mult și plaja Cala Luna. Deși extrasezon (în jurul lui 15 octombrie), am făcut baie în mare și este foarte mișto acest sentiment. Dacă nu aș fi avut o infecție în gât care mi-a distrus pe jumătate vacanța...Încă ceva din Sardinia..nu vă așteptați să mâncați chestii marine...cei din Sardinia, poporul sard adică, se îndeletnicesc cu creșterea animalelor. Au o brânză foarte bună și fac niște fripturi delicioase pe insulă. Recomand restaurantul pensiunii Nuraghe Manu. Doar ca acolo trebuie făcută rezervare. Nu merge altfel. Este meniu fix, dar este atât de multă mâncare pentru puțini bani *în extrasezon erau 35 de euro de persoana pentru 3 feluri de mancare) încât nu poți să nu-ți amintești cum mâncau pe vremuri romanii. Eu care sunt înnebunită după desert, nu am reușit să gust nici măcar o bucățică. Acolo am învățat că desertul îți trebuie doar pentru atunci când mâncarea nu este delicioasă:) Mai este ceva frumos în zona aceea: sunt foarte mulți copaci de eucaliptus.

Cât privesc grotele...din păcate nu am putut face poze în interior și a fost foarte bine așa. Este un paradis unde cântă îngerii. Dacă mergeți acolo, nu ratați. O să vă amintiți chestia asta toată viața voastră.

Am mai vizitat un orășel german, Rothenburg ob der Taube. În plus nu trebuie uitat Parlamentul European-Bruxelles, oraș pe care însă nu am apucat că-l vizităm deoarece nu a fost timp. Data viitoare:)

Călătorii 2017

Deși starea mea de graviditate și nasterea lui Petru au constituit impedimente pentru călătorii, am umblat destul de mult în 2017.

În primăvară am descoperit castelul Faber Castell din apropierea localității unde trăim. Orășelul Stein găzduiește acest castel superb. El aparținea unor fabricanți de creioane și stilouri. Apoi a urmat orașul Bamberg care mi-a plăcut destul de mult pentru că este un oraș vechi, șarmant, o mică Veneție.

Cu Petru mic, abia scoțând năsucul din scoică, am căutat cireșe prin satele din Fränkische Schweiz și le-am găsit:)

Apoi îmi amintesc de vacanța petrecută în Croația, tot însoțiți de Petru cel mic, toropit de căldură și speriat de vânt, odihnind pe plaja de pietre din orașul Split. Excursia noastră la Trogir-oraș în care trebuie neapărat să ne întoarcem-, apoi excursia pe singuratică insulă Solta, scăldată în soare, înmiresmată de mirosul florilor și îndulcită de smochinele galbene, delicioase, de șoselele goale care îmi aminteau de vremurile copilăriei mele, de acel orășel de pe insulă-al cărui nume nu mi-l amintesc- unde era interzisă intrarea mașinilor. Apoi excursia spre România străbătând o zi întreagă Croația, trecând prin Serbia. Belgradul noaptea este o spendoare. Ziua nu știu cum ar fi. Gândul că pe acolo se plimbă însă nestingherit un infractor român important mă face să-mi piară cheful de a vedea Belgradul.

Apoi România, ratarea hotelului din Timișoara, obosiți căutând un loc de odihnă la Lugoj. Astfel am descoperit Hotelul Dacia, un hotel renovat, un pic prea kitsch pentru gustul meu, dar unde nu poți să nu remarci frumusețea mobilierului vechi, de calitate și mă întreb cum o fi rezistat?

Vizita la Balcic, șoselele din Bulgaria care erau mult mai bune decat acum patru ani, orășelul interesant așezat pe dealuri, marea liniștită, casa Reginei Maria și grădina superbă, restaurantul unde am mâncat plătind în lei românești, apoi înapoi în România, expediția tot cu Petru în marsupiu pe munții Măcin, cele două țestoase care ne-au urat ”Bun venit!”, peștera din munți de unde a ieșit un liliac speriat. Casa lui Panait Cerna din localitatea Cerna în drum spre Tulcea.

Drumul înapoi spre Germania, Petru plictisit de atâta mers cu mașina. Iarăși hotelul Dacia din Lugoj.

În continuare, toamna a fost plăcută. Am revenit la Brombachersee și am vizitat Eichstadt, un orășel medieval, cochet.

Acesta a fost, în călătorii, anul 2017.